גליון 46 של "פנטסיה 2000" זה מיתוס. אבל גליון 45 זאת מציאות!

בקרוב ימלאו 30 שנה לצאת הגליון הראשון של "פנטסיה 2000", המגזין למדע בדיוני שהיתה לי הזכות להימנות עם מייסדיו ועורכיו.
משהו על המגזין אשר יש הקוראים לו "מיתולוגי" ואשר חדל להופיע אחרי 44 גליונות, אפשר לקרוא כאן.

 

כדי לחגוג את הארוע החלטנו, החתום מעלה וחברים שהיו שותפים לעשיית המגזין לפני 30 שנה, להוציא בשביל הכיף והנוסטלגיה (וללא כוונת רווח) את גליון מס' 45 – פרויקט חד-פעמי בהחלט!

 

במשך השנים הפיצו חובבי מד"ב שמועות, שהפכו למעין מיתוס אורבני, בדבר קיומו של גליון 45 שכביכול נגנז ולא הופץ. יכול להיות שהדבר אכן קרה ביקום מקביל אי-שם, אך לא במציאות שלנו כאן…

 

אבל הנה, בעוד ימים אחדים אפשר יהיה לראות, למשש, ולקרוא את גליון 45 – ולהתחיל לטפח את המיתוס של גליון 46!

 

הגליון החגיגי ייחשף בחג סוכות הקרוב, בפסטיבל "אייקון" שיתקיים בסינמטק תל-אביב.  אני חושב שזאת באמת סיבה לחגיגה. נהניתי מאוד לערוך את הגליון, ואם יורשה לנחתום להעיד על עיסתו – התוצאה בהחלט יפה! (מה אתם יודעים, הרגשתי פתאום גם צעיר ב-30 שנה וגם נוסע במכונת זמן…)

אני מקווה שכל מי שיעיין ויקרא במגזין ייהנה גם כן. למעשה, אני די בטוח בכך…

 

והנה מודעה המכריזה על הופעת המגזין

 
 

 

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • אולי אולי  On אוקטובר 1, 2008 at 12:15 am

    בהחלט מחכה לזה. "פנטסיה" היתה חלק מנעוריי.

  • א  On אוקטובר 1, 2008 at 10:21 am

    בנעורי הייתי מנוי על הירחון, ואף הצלחתי לרכוש כמה חוברות שיצאו לפני שהתחלתי את המנוי.
    יש שני סיפורים ארוכים שפורסמו בהמשכים ,אותם אני זוכר מאז, למרות (ואולי בגלל) שלא הצלחתי להשיג את הגיליון עם פרק הסיום שלהם.

    ניסיתי לחפש את סופי הסיפורים מאז באתר המגזין ובמקומות שונים, אבל ללא הצלחה.

    הסיפורים עליהם מדובר הם "אויבי המשטר", ו "לכלוא אדם בכלוב".

    אם אתה או מישהו אחר מהקוראים יכול לעזור לי לסגור מעגל ולקרוא את סופי הסיפורים – תבורכו מאוד.

  • אהרון  On אוקטובר 1, 2008 at 10:56 am

    כיף לך שאתה זוכר את הסיפורים הללו אחרי שנים כה רבות! אני כבר בקושי זוכר אותם…
    השאלה שלך קשורה ישירות ל"דבר העורך" שיתפרסם בגליון 45 – אני מקווה שתיהנה לקרוא אותו!

    לגופו של עניין: כדאי שתנסה להיעזר בפורומים השונים למד"ב הפועלים ברשת. תמיד אפשר למצוא שם אנשים שישמחו לתת/למכור/לסרוק לך את מה שאתה צריך.
    רשימת הפורומים (ואתרים רלוונטיים נוספים) מצויה כאן: http://www.sf-f.org.il/story_51

  • באנדר  On אוקטובר 1, 2008 at 12:25 pm

    אומנם לא הייתי מנוי, אבל הייתי קורא במועדון בקיבוץ.
    אני לא מכיר הרבה פירסומים בארץ ברמה הזאת עד אז, וגם לא מאז.
    שילוב איכותי של תכנים ועיצוב.
    תודה על שעות רבות של הנאה.
    אין ספק שארכוש את החוברת החדשה.

  • מיכאל  On אוקטובר 1, 2008 at 1:34 pm

    לשמר את העבר ע"י סריקת החוברות הישנות.
    עדיין חסר הרבה חומר, אבל אולי פעם הוא יושלם
    http://www.fantasia2000.org.il/

  • זולי  On אוקטובר 1, 2008 at 10:06 pm

    וכתב העת המצויין הזה עיצב את נעורי המוקדמים יותר מכל מעריב לנוער.
    עד היום אני לא מבין איך הורי, שלא מסוגלים לזרוק כלום מהבוידעם, החליטו להיפטר דווקא מאוסף החוברות שלי. נדמה לי שאני עדיין זוכר סיפורים שלמים משם, מילה במילה.

    יהיה נחמד להיתקל בגיליון חדש.
    תודה ובהצלחה.

  • בתיה  On אוקטובר 7, 2008 at 10:41 am

    אהרון, כן ירבו כאלו יוזמות

  • noname  On אוקטובר 19, 2008 at 8:15 pm

    איפה אפשר להשיג את החוברת החדשה ?

  • אהרון  On אוקטובר 19, 2008 at 9:22 pm

    אפשר להזמין את הגליון ע"י פנייה למו"ל לפי הכתובת: eli@hi-light.co.il
    פרטים נוספים: http://www.notes.co.il/Hauptman/48486.asp

    ואחרי חג סוכות הוא יימכר בחנויות ספרים וכתבי עת.

  • noname  On נובמבר 3, 2008 at 7:43 pm

    עכשיו אחרי שקראתי את גליון 45, אני חושב שאתם חייבים להוציא את גליון 46, רק כדי לכפר על האיכות של הסיפורים בגליון האחרון.

  • אהרון  On נובמבר 3, 2008 at 9:49 pm

    אין בעיה, נעבוד על זה מעכשיו עד שנת 2038.

    למרות שבנוגע לאיכות יש לך חילוקי דעות עם, למשל, גלעד סרי-לוי:
    http://www.notes.co.il/gilad/48756.asp

כתיבת תגובה

